Klimatkompenserade julklappar. Högst upp på alla barns önskelista.

Jag köpte glögg på Ikea. Den är från Herrljunga (Herr-yunga). Med andra ord har den färdats över halva jorden.

 

På julaftonsförmiddagen kände jag att julstämningen var bristfällig. Och vinden började göra sig märkbar. Hur skulle jag kunna få ihop dessa ting?  En värmande glögg på stranden efter ett par timmars vindsurfande skulle vara en briljant lösning.

 

På önskelistan fanns då två saker: värme till glöggen och klimatkompensation till den samma. Den eleganta lösningen blev en PET-flaska och en t-shirt.

 

Tro det eller ej men jag brände mig nästan på den ädla drycken.

 

För att ytterligare spetsa tillvaron försökte jag faktiskt leva upp till ett uttalande jag gjorde för ett par veckor sedan. Det löd ungefär: framåtloop innan jul. För er som inte har en aning om vad detta är rekommenderar jag titta på den här i slowmotion.

 

Och jag klarade det, men landningen var inte perfekt, så jag nockade mig själv med högernäven och spräckte ögonbrynet. Men lika glad är jag för det. När jag kom upp på land efter att jag upptäckt att jag hade lite blod i ansiktet frågade jag hur det såg ut? How does it look? Jag blev överraskad och lite besviken av svaret: You look cool, man!

Och nej, kära släktingar, vänner och beundrare, det hade inte hjälpt med hjälm.

 

Sen höll vi afton.


Kommentarer
Postat av: Eva

Ser ut som du fick en helt ok jul down under här snöar det och snöar nästan 2 dm sedan julafton :) Ha det bra!!!!

2009-12-26 @ 17:09:28
URL: http://bjerklifamiljen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0