Segel och segling.

Det blev lite ändrande planer angående köp av utrustning. För att ingen ska känna sig förvirrad, inte minst jag själv, så ligger det alltså till så här: Jag är stolt ägare av två stycken Simmer Icon segel av 2008 års modell, med en seglingsbar yta på 4,4 resp. 5,0 kvm. Dessa segel är mycket lämpliga att använda i vågor, vid vindhastigheter mellan cirka 10 och 15 m/s. Ägare är jag också till en vindsurfingbräda. En röd. Den har en volym om 73 liter, vilket innebär att det finns stor risk för vatten i knäna när vinden inte är tillräcklig.
Om jag ska vara ärlig … nej, det stuntar jag i … Visst ser det fräckt ut?
Foto: Anna Bågenholm
Plattvatten, i viken. Vågorna är längre ut, måttligt synliga i bakgrunden av bilden.
Foto: Anna Bågenholm
Kärran. Utan bräda.
Ett segel, jag kallar det fyrfyra.

Kommentarer
Postat av: Storebror

Jag är till 99% säker på, att den fräcka bilden är en typisk krasch-vändning, som du är vanligt förekommande när bror surfar.

2009-12-21 @ 19:03:36
Postat av: Seglaren

Det är faktiskt inte alls en kraschvändning. Det är ett försök till en 360. Dock inte mer än 270 grader. Gipparna går bra nu, klarar dessutom duck-gippar. De du!

2009-12-22 @ 02:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0