Väder och vind.

Vädret i Lancelin – som fortfarande är en liten håla och sommarby likt Burgsvik – har jag nu börjat begripa mig på. Det är sol och mycket vind. Varje dag. Solen har hittills lyst minst nittio procent av dagarna, och de dagar med mindre vind sätter brisen in vid tre-fyra tiden.

 

Därför har jag nu lyckats planera lite mer än två dagar framåt. Jag har köpt – i alla fall nästan köpt – en komplett vindsurfing-utrustning. En 80-liters vågsurfingbräda och två segel. 4,7 och 5,3. Hoppas jag ska få minst fyra dagar vi veckan med det.

 

Med andra ord blir jag kvar i Lancelin tills vinden sviker eller jag tröttnar på att det är svindyrt i mataffärerna. Det sägs att västkusten är betydligt dyrare än östkusten, och tänk er då en liten ort med närmsta stad 13 mil bort dit människor kommer för vind och sol och därmed inte bryr sig om så mycket annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0