Cottesloe Beach.

Har varit i Scarborough, och på stranden där. Inga vind-nyttjare, bara vågsurfar och vanliga dödliga. Även fast det blåser, märkligt.

 

Tog mig till Fremantle och kikade runt lite där. I guideböckerna har förorten fått fina omdömen, antigen missade jag det eller så förstår jag inte riktigt vad det där lilla extra är. Det var fint med trevlig bebyggelse, lite av en konstnärsstad, men inte så mycket mer.

 

Hittade sedan Cottesloe Beach norr om Fremantle. Stor strand. Och vindfarkoster. Hjälpte en kille upp med kiten (draken). Det gick bra. Pratade med en trevlig australiensare (vindsurfare) som sedan skjutsade mig till en tågstation. Han tipsade om diverse bra saker. Han var i byggbranschen och hade dialekt därefter, lite svårt att hänga med ibland.

 

Medan jag väntade på att han skulle plocka ihop pratade jag med ett trevligt par från UK, han hade diverse vindsurfing-utrustning som han ville bli av med. Kanske ska jag köpa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0