Hurra! Framtiden är räddad!

Vänner, släktingar och beundrare. Jag har en plan:

 

På måndag hyr jag en bil för fyra veckor, prutade en halvtimme hos Asiaten. Slänger in allt jag äger i den rymliga herrgårdsvagnen. Åker till Lancelin och hoppas på att få testa nya brädan. Tvättar och sover. Åker till Geraldton och surfar järnet, övar framåtloop, slag och kanske helikopterslag. När vinden eller jag tröttnar efter cirka en vecka drar jag mig sakta söderut. Kanske hela vägen till Esperance och Kalagorie. Letar mig fram längs kusten till Margaret och landar där före den första Mars. Där stannar jag tillsammans med Cuno från Holland. Kanske en vecka, kanske två. Kanske mer om jag verkligen gillar det. Gissar dock att två veckor är nog.

 

Färdig i Margaret innebär att jag är färdig på västkusten. Då lyckas jag skeppa hem vindsurfingutrusningen och tar ett flyg till Melbourne eller Sydney. Letar mig också till Brisbane inom två veckor. Sedan åker jag hem och firar påsk. Såvida jag inte gillar det mer än jag trodde. Om så är fallet stannar jag och skaffar ett jobb. I någon av städerna. Kanske gör mig bekväm inför framtida studier där?

 

Om jag kommer hem återhämtar jag mig mentalt och ekonomiskt i några veckor samtidigt som jag planerar min Europa-turné. Möbelmässan i Milano, 14–19 april. Besöker sedan vänner i Tyskland, Holland, Liechtenstein, Italien, kanske UK och Schweiz.

 

Samtidigt funderar jag om och var jag ska fortsätta mina studier och hur jag ska kunna klämma in några veckors vindsurfande på Teneriffa.

 

My master plan. Men allt kan ju naturligtvis ändras. Nya Zeeland och Bangkok? Slut på pengar?

 

Men fyra veckor framåt känns hyfsat tydliga. Jag är imponerad.



Kommentarer
Postat av: Storebror

Jag är oxå imponerad, sällan har planen varit så nästan planerad.

2010-02-07 @ 03:08:29
Postat av: Mamma

Hoppas att om och var du ska fortsätta dina studier var en felskrivning. Det ska väl vara när och var.

2010-02-07 @ 19:47:16
Postat av: Henrik!

kanon! 3 veckor framåt har jag aldrig lyckats med!(planering alltså)

Glömnde:DHL lousy eller inget deal för oss (bara i Europa) men så dåligt att jag aldrig nyttjat det..

anyway...försökte kolla läget idag men ingen framgång (söndag) som en guide skickade jag en huge SKI-BAG från taiwan till stockholm 2004...ca 35kg gick på 250 euros...tror du kan få det billigare med båt...men håller grejorna för det...blir säkert ett par månader "on the road" försöker imorrn igen..

ang studier: om och när tyder på en sund inställning!(sorry mamma) OM du skulle fortsätta...utomlands är ju helt överlägset kulturellt,erfarenhets mässigt.. och ger mycket mer. ju "yngre man är"( Jag drog när jag var 28 vilket var alldeles försent med facit i hand!) desto bättre...kan man dessutom bädda in ett 3:e eller 4:e språk är framtiden räddad...(helst kinesiska spanska och ryska) slutmålet är ju att hänga-loos, jobba då och då...kanske från MC-power booken,från ett coolt surf place som ju lockar till sig de snyggaste brudarna vilket klart är en faktor i besluts processen! (sorry mamma igen) man kan ju också säga att ASIEN är överlägset Europa i det mesta...och otroligt interessant om man kan komma på en business ide' i allt detta måste målet vara att också klämma in 3 månader minst på STORSUDRET varje år...Good LUCK / Tobbe

2010-02-07 @ 22:02:50
Postat av: stina Lindberg

Gör det som du har nytta av för att utvecklas och för att få ett innehållsrikt liv med bra ekonomi.

Livserfarenhet och studier, hand i hand.

Gör dina egna val.

Stina

2010-03-14 @ 17:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0