Kokhet brädjakt.

Min bräda innehöll troligtvis några pikoliter vatten, som med stor sannolikhet började koka den varma dagen brädan låg i solen i Coronation. Den svulnade upp, och jag var frustrerad och besviken på mig själv att jag glömt skruva ur luftnings-skruven. Pratade med diverse förståsigpåare, skulle bli ytterliggare en kostsam och osäker lagning. Nej, tack sa jag och tog brädan för en seglingstur.

 

Det gick bra – kändes bara lite mjukare än förut – ända tills jag skulle bära upp den på land. Jag orkade nästan inte lyfta den! 10 liter vatten och helt full av sprickor på undersidan. Tusan sa jag och skrattade medan vattnet strilade ut.

Så det var bara att acceptera nederlaget och jaga ny bräda. Testade en Mistral ( Wave red dot 76 liter 2008, för er som är intresserade) med en stor lagning efter en knäck på mitten. Fantastisk bräda, men jag fick en dålig känsla för skicket på den. Och hade en annan på gång i Margaret River.

 

Väl i Margaret River provade jag, köpte och lämnande tillbaka brädan jag hade första tjing på. Upptäckte en otrevlig spricka dagen efter.

 

Var hemma hos Peter Volwater och kikade på hans gamla brädor. Han är en holländsk professionell vindsurfare med hus i MR. Men inget riktigt napp, han ville inte riktigt sälja sina gamla favoriter som inte längre var värda något i pengar. Förståeligt. Kikade senare på en nästan ny Starboard, men ingen vind att testa och bra men högt pris.

 

Hittade en hemresande kille från Belgien som ville sälja en Quattro i fint skick. För att göra en lång historia kort köpte jag den utan att testa, bara titta. Och har i skrivande stund ännu inte fått chansen att ta den för en provtur. Hoppas, hoppas. Inga lagningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0