Oväntad vändning.

Istället för att åka drygt 70 mil för att gå på en två dagars vindsurfing-båt-tripp till Arboholos öarna så fick jag en chans. En chans att åka till Malaysia med gott sällskap. Jag skrattade åt tanken. Inte kan väl jag.

 

Två dagar senare hade jag fixat förvaring till mina prylar, satt på ett flyg till Kuala Lumpur och skrattade återigen åt min situation och mitt beslut. Galet men sant.

 

Resebyrån som hjälpt oss med boende på Langkawi bokade hotell vid fel flygplats. Så alternativet var att åka en timme, sova tre och åka tillbaka en; eller sova fem timmar på flygplatsen. Golvet var hårt och AC:n var allt för stark. Usch.

 

På Langakawi njöt vi av miljön, prisnivån och bemötandet. Såg apor och åkte på båttripp. Semester från semestern.

Träd som vet hur man skuggar.
Hungriga apor.
Hamnen båttrippen utgick från.
Talar för sig själv, och väldigt passande för just denna toalett.
Örnmatning. Bortskämda och inte kapabla att jaga själva. Sorgligt men sant. Och av en anledning, för att leda bort dem från flygplatsen. Langkawi betyder något i stil med Örnarnas land.
Den lille rackaren stal en flaska öppnade den, tog en sipp, och slängde resten.
Solnedgång från hotellet.
För att göra er nyfikna.
Tillbringade en par timmar i Kuala lumpur, hann inte så mycket. Så twin towers på avstånd och ramlade in i ett sjuvånings köpcenter. Sen nattflyg i min ensamhet tillbaka till Perth.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0